افتتاح و بهره‌برداری از 150 مدرسه‌ی برکت

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):
مدرسه‌سازی از موضوعات مورد توجه ستاد اجرایی در حوزه‌ی اقدامات زیربنایی است

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین افتتاح ۱۵۰ مدرسه ساخت این ستاد، گفت: موضوع مدرسه‌سازی از موضوعات مهم و مورد توجه ستاد در حوزه‌ی اقدامات زیربنایی است.

به گزارش دبیرخانه‌ی شورای فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دکتر عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از 150 مدرسه‌ی برکت، گفت: فعالیت‌های ستاد در سه حوزه‌ی «توانمندسازی اقتصادی»، که در این زمینه مجموعاً ۱۵۹ هزار میلیارد تومان به این حوزه تاکنون اختصاص داده شده و یک میلیون و ۹۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کردیم، «اجتماعی و امدادی» مانند امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه هم‌چون سیل و زلزله و «زیربنایی»، مانند ساخت مدارس، بیمارستان‌ها و مساجد، انجام می‌شود.
دکتر نوروزی در خصوص نتیجه‌ی فعالیت‌های اقتصادی خُرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: ۳۳۰ هزار تُن انواع محصولات از گوشت قرمز و سفید تا دیگر محصولات تولید شده اما در بحث کلان، سالی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن محصولات پتروشیمی و ۱۵ درصد تولیدات دارویی توسط ستاد در حال انجام است.
وی با اشاره به این‌که حجم بیش‌تر فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، یعنی چیزی حدود 75 درصد در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی و تمرکز بر بحث اشتغال‌زایی، به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته است، افزود: 25 درصد باقی‌مانده‌ی فعالیت‌های ما با بیش از 140 هزار طرح زیربنایی، در حوزه‌‌های دیگر است که موضوع مدرسه‌سازی نیز از موضوعات مهم و مورد توجه است.
دکتر نوروزی با بیان این‌که افتتاح مدرسه بخش کوچکی از این اقدامات است، خاطرنشان کرد: شروع کار بنیاد برکت در بحث فضاهای آموزشی، هدف‌گذاری ساخت 1000 مدرسه بود، اما اکنون این رقم به بیش از 1 هزار و 800 مدرسه رسیده است و 700 مدرسه‌ی دیگر را هم در دست ساخت داریم.
وی با بیان این‌که امیدواریم آثار فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بیش از پیش مردم ببینند، افزود: ۱۵۰ مدرسه‌ی امروز بخش کوچکی از مجموعه فعالیت‌های ستاد اجرایی است که ان‌شاءالله مبارک دانش‌آموزان، والدین آن‌ها و فرهنگیان این مناطق باشد.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین گفت: ۶۵۰ مدرسه‌ی دیگر در حال ساخت است که ان‌شاءالله یک هماهنگی بین سازمان نوسازی و بنیاد برکت انجام شود تا سرمایه‌گذاری‌های دولت معطل نماند.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص موضوع تکمیل و تعیین تکلیف مدارس نیمه‌تمام دولتی، بیان کرد: بنیاد برکت با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص نیز برآوردهای لازم را انجام دهند تا کار را به اتمام برسانند.
وی هم‌چنین از ساخت مدرسه‌ی دخترانه‌ی کودکان کار در منطقه‌ی 12 تهران در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: مقدمات کار فراهم شده است تا عملیات اجرایی را شروع کنیم.
دکتر نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار مسکن ویژه‌ی محرومین را نیز در دست ساخت داریم که ۳۷ هزار مسکن آن تاکنون به نتیجه رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *