ثبت‌نام فرزندان کارکنان با نام «زینب»

میلاد فرخنده‌ی حضرت زینب کبری(س) بر شما مبارک باد

همکاران ارجمند

سلام و درود

به مناسبت فرارسیدن سال‌روز میلاد خجسته‌ی حضرت زینب کبری(س) و گرامی‌داشت این روز فرخنده، شورای فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از فرزندان کارکنانی که به نام مبارک و نیکوی «زینب» نام‌گذاری شده‌اند، تقدیر به عمل می‌آورد.

بر همین اساس، کارکنانی که نام فرزندشان «زینب» است، می‌توانند تا پایان روز چهارشنبه اول دی ماه 1400، مشخصات فرزندان‌ خود را در پایین این صفحه به همین مناسبت، ثبت کنند.

«زينب» در لغت به معني آراستن، نیکویی، خوبي، درخت خوش‌منظره و زيبا است. «زينب كبري»، نام دختر حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است كه از زنان فاضل و عالم و مفسر قرآن كريم و عقيله‌ی بني‌هاشم به حساب مي‌آيد. فضایل و جلالت و شأن والاي آن حضرت فراتر از آن است كه در ظرف قلم و كاغذ بگنجد. هر كس نام فرزندش را «زينب» بگذارد و حرمت اين نام را نگه دارد به زينت دين و اخلاق آراسته مي‌شود، كما اين‌كه حضرت زينب(س) با صلابت و درايت خود پس از حادثه‌ی عاشورا زينت خاندان عصمت و طهارت را حفظ كرد و خطبه‌هاي متين و حكيمانه‌ی او در بازار كوفه و مجلس يزيد، عظمت اهل بيت(ع) را در تاريخ بشريت ترسيم نمود. ایشان از روي يقين و باور به يزيد اعلام مي‌كند كه همه‌ی كيد و شيطنت خودش را به‌كار گيرد و فرمود: «به‌ خدا سوگند هرگز نام ما را در تاريخ نمي‌تواني محو كني.»