اجرای ۲۰ عنوان برنامه فرهنگی جایگزین مراسم اربعین حسینی

رییس کمیته‌ی فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان این مطلب که لغو مراسم اربعین حسینی جهت حفظ امنیت و سلامت مردم است، گفت: مراسم‌ و آیین‌های فرهنگی و مذهبی اربعین امسال با شعار «حسین(ع) سفینه‌ نجات» در ایران و کشورهای دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برگزاری ۲۰ عنوان برنامه‌ی فرهنگی و مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های مختلف نظیر مداحی، سخنرانی، برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به عضویت بیست و هشت نهاد در کمیته‌ی فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، یادآور شد: ۷۰ نهاد مردمی و دولتی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اربعین حسینی، مشارکت دارند. برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال در بخش‌های مختلف قرآنی، تبلیغی، هنری و بین‌الملل و بانوان برگزار خواهیم کرد. هم‌چنین برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در فضای مجازی برگزار می‌شود. بازنمایی موکب‌ها، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان و پویش‌های مختلف فرهنگی و مذهبی نیز خواهیم داشت.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی افزود: برگزاری آیین‌های اربعین در منازل مردم با شعار «هر خانه یک حسینیه است» با حضور روحانیون برگزار خواهد شد که در روز ۱۹ صفر نیز بر اساس برنامه زمان‌نبدی شده زیارت اربعین در همه‌ی نهادها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود. امسال نیز همانند سال‌های گذشته رادیو اربعین فعال است و مردم می‌توانند اخبار و اطلاعیه‌های ستاد اربعین را از این طریق دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت، به دبیرخانه‌ی شورای فرهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تعلق دارد. | طراحی توسط شرکت طوسی