خبر‌های خوب «اوحدی» به جامعه ایثارگری در آستانه هفته دفاع مقدس

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهدای عرصه سلامت کشور که از شروع بیماری کرونا با تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت جان‌فشانی کردند به تشریح عملکرد یک‌صد روزه‌ی ریاست خود بر مسند ریاست بنیاد شهید پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ی هر هفته یک استان با رویکرد حل مشکلات جامعه ایثارگران تاکنون با سفر به ۱۱ استان انجام شده است که فرصتی برای حل مشکلات ایثارگران استان نیز فراهم شد و تفاهمنامه‌هایی با استانداران و مدیران استانی در چهار حوزه مسکن، اشتغال، درمان و گلزار شهدا به امضا رسید. قرار است سه شنبه در دوازدهمین سفر را به استان کرمان داشته باشیم و تفاهم‌نامه با استاندار بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی به امضا برسد.
وی با تاکید بر این‌که همه بدهی‌ها در بنیاد شهید پرداخت شده و هیچ بدهی به دولت بعدی واگذار نخواهیم کرد به وضعیت مسکن ایثارگران اشاره داشت و افزود: اعطای ۱۰۰ هزار فقره وام برای خرید و ساخت مسکن از اتفاقات خوبی است که به تامین مسکن ایثارگران کمک می‌کند. در ۱۱ سفر تفاهم‌نامه ۴۲ هزار و ۵۰۰ زمین برای جامعه ایثارگری امضا شده. از سال ۸۴ تا ۹۸ در این ۱۱ استان ۲۲ هزار و ۴۰۰ مورد زمین تامین شده که شاهد جهش تولید زمین در حوزه ایثارگری بودیم.
اوحدی یکی از مهمترین مسایل جامعه ایثارگری را بحث اشتغال ایثارگران دانست و بیان کرد: به حد پیگیر مباحث و ظرفیت‌های قانونی در بحث اشتغال ایثارگران هستیم. تاکنون ۳۲ هزار مورد اشتغال برای جامعه ایثارگری تامین شد، و در این راه از دولت کمک خواهیم گرفت چرا که دولت در برنامه‌ی ششم توسعه موظف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به استخدام رسمی دولت درآورد. قرار شد بعد از آزمون استخدامی آبان یک آزمون ویژه و اختصاصی برای این افراد داشته باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *