آغاز آزمایشِ انسانی واکسن ایرانی کرونا

وزیر بهداشت: واکسنی که به ملت تزریق می‌کنیم خودمان باورش داریم

اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح امروز انجام شد.

دکتر سعید نمکی در حاشیه‌ی آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: امروز یکی از روزهای بسیار امیدوارکننده برای ملت ایران است و روزی است که ما بعد از مدت‌ها تلاش و پیگیری همکاران و دانشمندان برجسته‌ی کشور در حوزه‌ی تکنولوژی و داروهای بایوتک، واکسن کووید-۱۹ را بعد از طی مراحل مختلفی اعم از مطالعات و مدل‌های حیوانی و… تولید کردند و خوشبختانه توانستیم اولین تزریق را بر روی انسان انجام دهیم.
وی افزود: این انسانی که اولین تزریق واکسن کووید-۱۹ بر رویش انجام شد، کسی نبود جز دختر دکتر مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت حضرت امام(ره) بود. این پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملّت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم و اگر عارضه‌ای داشته باشد ما و خانواده‌هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم. خون هیچ‌ کدام‌ مان را سرخ‌تر از خون ملّت ایران نمی‌دانیم و جان افراد خانواده‌مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت‌کش‌ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کوی نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: این اقدام با تکیه بر توان و غرور ملی آغاز شد.