هوانیروز در دوران جنگ یگانی منحصر به فرد بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده‌ی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت‌های تاثیرگذار هوانیروز در دوران دفاع مقدس و حوادثی، چون زلزله و سیل گفت.

ایشان افزودند: در بسیاری از عملیات‌، مسیر‌های زمینی به دست دشمن مسدود شده بودند؛ در این زمان بالگرد‌های ما با عملیات‌های بزرگ و موفق مسیر پیش روی را برای نیروی زمینی، بسیجیان و سپاهیان فراهم کردند. نمی‌توانید عملیات سنگین و بزرگی را در دوران دفاع مقدس پیدا کنید که هوانیروز نقش تاثیر گذاری در آن نداشته باشد. واقعاً هوانیروز یگانی منحصر به فرد در دوران جنگ بود.

امیر قربانی درباره‌ی خودکفایی هوانیروز در دوران تحریم‌های خصمانه‌ی دشمن اظهار کرد: ما ۴۰ سال است که از طرف دشمن تحریم‌های مختلفی از جمله تحریم نظامی را تجربه کردیم. سیستم بالگرد‌ها بسیار پیچیده است و تعمیر و نگهداری سختی دارد. خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیدیم که نه تنها برای تولید قطعات به کشوری نیاز نداریم، بلکه می‌توانیم به کشور‌های دوست کمک کنیم و قطعاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به اینجا رسیدیم.
فرمانده‌ی هوانیروز با اشاره به فعالیت‌های این نیرو در زمان وقوع بلایای طبیعی، گفت: هوانیروز برای مقابله با بلا‌های طبیعی از قبل برنامه ریزی کرده است. در دوران وقوع زلزله و سیل اخیر، به اندازه‌ی دوران جنگ پرواز کردیم. ما در زمان زلزله بسیاری از مصدومان و زخمی‌ها را نجات دادیم. هوانیروز به عنوان یگان پیش رو در حوادث طبیعی بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *