نشست مجازی «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران» در ژاپن

در ادامه‌ی سلسله نشست‌های رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن به ویژه در فضای مجازی، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت قهرمانانه ملت بزرگ ایران، نشست تخصصی با عنوان«تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار می‌شود.

در این برنامه و علاوه بر سخن‌رانی حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن، شیزوکو تسویا، رییس انجمن مردم نهاد ژاپنی موست، حجت‌الاسلام ابراهیم ساوادا، اسلام شناس و معاون نمایندگی المصطفی(ص) در ژاپن و خانم سبا بابایی(کونیکو یامامورا) تنها مادر شهید ژاپنی مقیم ایران نیز به روایت موضوعات مرتبط و ارایه مباحثی در این زمینه با توجه به شناخت که در اختیار دارند، خواهند پرداخت.
تسویا از پزشکانی است که نقش بسیار مهمی در خصوص معرفی فجایع حمله‌ی شیمیایی صدام به جهانیان و همچنین درمان برخی از جانبازان شیمیایی داشته و در این زمینه کتبی را هم منتشر کرده و ارتباطات نزدیکی را میان هیروشیما و سردشت محقق کرده است.
وی همه ساله و همزمان با برگزاری جشنواره صلح در هیروشیما به مناسبت سالگرد حمله‌ی اتمی آمریکا، جمعی از هنرمندان و جانبازان کشورمان را نیز دعوت کرده تا ضمن نمایش چند فیلم ایرانی، در این برنامه نیز حضور یابند و نقش بسیار ارزشمند و قابل تقدیری را در معرفی این رویدادها و مقاومت مردم ایران داشته است.

خانم کونیکو یامامورا هم که نام قرآنی «سبا» را برای خود برگزیده است از حدود ۵۰ سال قبل در پی ازدواج با یک ایرانی به ایران مهاجرت کرد و علاوه بر این که جریانات انقلاب را شاهد بوده است، فرزند او محمد بابایی نیز در دفاع مقدس و در سن ۱۹ سالگی و در عملیات والفجر یک در منطقه‌ی فکه به شهادت رسید و کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط نویسنده برجسته کشورمان حمید رسام از خاطرات این بانوی گرامی منتشر شده است. وی پژوهشگر، مترجم، مدرس حوزه فرهنگی ژاپن و استاد پیشین گروه زبان و ادبیات ژاپنی دانشگاه تهران بوده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم ساوادا نیز سال‌ها در ایران تحصیل کرده و اثر بزرگ و ماندگار ترجمه ژاپنی قرآن کریم و دیگر تألیفات در حوزه معرفی دقیق اسلام از جمله آثار اوست.
بنابر اعلام این خبر، نشست تخصصی «تجاوز صدام و مقاومت مردم ایران» طی روز شنبه ۲۹ شهریورماه، ساعت ۱۶ به وقت توکیو و ۱۱:۳۰ به وقت تهران در فضای مجازی زوم برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست، می‌توانند لینک Join Zoom Meeting: https://us02web.zoom.us/j/86119757473 را در صفحه مرورگر خود باز کنند و یا در اپلیکیشن موبایلی یا کامپیوتری زوم، کد شناسه ده رقمی Meeting ID: 861-1975-7473 را وارد کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *