موج خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان

ظهر امروز “چهارشنبه ۱۶ تیر” در مراسمی با حضور دکتر محمّد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مدیران عامل بنیاد برکت، گروه اقتصادی تدبیر، مؤسسه‌ی دانش‌بنیان برکت و سید سعید شاهرخی استاندار همدان و هیأت همراه، آیین امضای تفاهم‌نامه‌ی همکاری برای اجرای هزاران طرح اقتصادی و اجتماعی در مناطقِ محروم و کم‌برخوردار استان همدان برگزار شد.

در این مراسم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای اجرای ۲ هزار و ۱۵۶ طرح اقتصادی، زیربنایی و حمایتی در مناطقِ محروم استان همدان تفاهم‌نامه‌ای سه ساله‌ به ارزش ۲۲ هزار میلیارد ریال با استانداری همدان امضاء کرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این جلسه گفت: در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری”مدظله العالی” در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و پیگیری اهداف ستاد در حوزه‌ی محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه‌ی عدالت اجتماعی ، امروز تفاهم‌نامه‌ای را با استاندار همدان امضاء کردیم تا ظرف سه سال تحولات قابل توجهی در این استان ایجاد شود.

دکتر محمّد مخبر افزود: تاکنون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اجرای ۵ هزار طرح و سرمایه‌گذاری و هزینه‌ی ۵۲۰ میلیارد تومان در استان همدان بیش از ۱۵ هزار شغل دراین استان ایجاد کرده است.

وی افزود: کلیات این برنامه اجرای ۲.۱۵۶ طرح‌ اقتصادی، زیربنایی، حمایتی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی با اعتباری بالغ بر ۲۲.۱۸۸ میلیارد ریال است که با اجرای این طرح‌ها برای بیش از ۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاده شده و به رفع محرومیت در مناطق محروم و توسعه بخش‌های زیربنایی و بهداشت و درمان استان کمک می‌کند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه گفت: توانمندسازی اقتصادی از طریق اجرای ۱.۵۳۰ طرح کوچک و متوسط، اجرای حداقل ۶ طرح‌ بزرگ اقتصادی، اجرای ۴ طرح جامع دانش‌بنیان، اجرای ۶۱۴ پروژه ‌زیربنایی و عمرانی، اجرای ۲۰.۴۵۰ طرح حمایتی معیشتی، بهداشتی و ورزشی و مشارکت ۳۰ درصدی در هزینه‌ی بیمه منازل روستایی بخشی از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل شده، احداث مدرسه و مسکن محرومین، احداث پروژه‌های دارویی و مراکز درمانی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و جسورانه، از جمله اقداماتی است که با اجرای این تفاهم‌نامه در استان همدان با سرعت بسیار بالایی صورت خواهد گرفت.

دکتر مخبر با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: اوّلین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌اندازی شد، با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ها محدود است و قابل نگه‌داری برای زمان طولانی نیستند.

وی افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵ تیر، حداقل ۳ و نیم میلیون دوز واکسن در این خط تولید خواهیم کرد، البته هر دوز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست استریل آن به طول می‌انجامد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درباره‌ی نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ها را به طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌گذاری آن نداریم.

وی تأکید کرد: دوّمین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم بزودی راه‌اندازی می‌شود و تا شهریور امسال همان‌طور که قول داده بودیم حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *