

عید غدیر عید الله الاکبر و از همهی اعیاد بالاتر است. 30/06/1359
تکلیف امّت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت، در حادثهی غدیر معیّن شده است. 15/09/1388
حادثه و واقعهی غدیر، نشانهی عظمت و جامعیّت اسلام است. 18/10/1385
عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیینکننده در تاریخ اسلام است.10/11/1383
غدیر یک مسألهی اسلامی است؛ یک مسالهی فقط شیعی نیست. 06/01/1379
مسألهی غدیر با این مضمون والا متعلق به همهی مسلمانها است، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایت الله است. 01/12/1381
غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مأیوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مأیوس کرد؟ قضیهی رهبری جامعهی اسلامی؛ قضیهی نظام حکومت و امامت در جامعهی اسلامی. 30/06/1359
ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعدهای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماههای آخر عمر، قاعدهی امامت و ولایت را وضع کرد. 30/06/1359
بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندیها و قدرتمداریها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعدهی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند . 30/۰۶/1359پیغمبر(ص) ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضهای است که اگر نباشد، همهی اینها (گویی) نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است .30/۰۶/1359
اینکه در آیهی مبارکهی سورهی مائده میفرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، تصریح به همین معناست که این نعمت، نعمتِ اسلام، نعمتِ هدایت، نعمتِ نشان دادن صراط مستقیم به جامعهی بشریت، آن وقتی تمام و کامل میشد که نقشهی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد .
18/10/1385
دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین بهعنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و ادارهى امّت بعد از پیغمبر، در مسئلهى غدیر وجود دارد .21/۰۷/1393اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایهی اختلاف بین مسلمانان نشود.28/۰۲/1374
حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از همین حادثهی غدیر، وسیلهای برای رشد و هدایت وافی و کامل همهی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرّم اسلام منکر نشده است .18/۰۲/1375
در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آنچنان که تدبیر شده بود؛ عمل میشد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض میشد.29/۱۰/1384مسئلهی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعهی اسلامی و به خصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند .27/۰۹/1387
مسئلهی غدیر، مسئلهی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امّت را معین کنند .۱5/۰۹/1388
شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد .28/۰۲/1374
اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم میایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود .28/۰۲/1374
آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسایل اجتماعى و از مسایل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسایل شخصى و مسایل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است .21/۰۷/1393