اجرای طرح «احسان علوی» با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

30 هزار نفر از ایتام کمیته‌ی امداد و مؤسسه‌های خیریه با آغاز طرح «احسان علوی»، تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفتند.

در ماه مبارک رمضان، در مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، معاون کمیته‌ی امداد و مدیرعامل بنیاد احسان، طرح احسان علوی برای حمایت از 30 هزار نفر از ایتام کمیته امداد و مؤسسه‌های خیریه به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال آغاز شد.
معاون اجتماعی ستاد درباره‌ی این طرح اظهار داشت: در طرح «احسان علوی» با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و همکاری کمیته امداد امام خمینی و بنیاد خیریه‌ی عترت فاطمی، ۳۰ هزار نفر از ایتام تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرند. در این طرح ۲۲ هزار نفر از ایتام کمیته‌ی امداد و ۸ هزار نفر از مؤسسه‌های خیریه تحت پوشش ستاد اجرایی قرار می‌گیرند. بر این اساس، مقرر شد این طرح هر ساله توسط بنیاد احسان انجام شود که آغاز این طرح در سال جاری با ماه رمضان و شب‌های مبارک قدر مصادف شده و برای اجرای امسال این طرح 108 میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سایر نهادهای خیریه و دستگاه‌های مربوطه و خیرین نیز می‌توانند در طرح احسان علوی مشارکت کنند.
دکتر عسگری تصریح کرد: اجرای این طرح، برای افزایش توجه جامعه به مسئله‌ی حمایت از ایتام است. در مجموعه‌ی ستاد اجرایی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، به‌طوری که وظیفه‌ی بنیاد احسان حمایت از خانواده‌های محروم و امدادرسانی، مسئولیت بنیاد برکت توانمندسازی و ایجاد اشتغال و مسئولیت اصلی بنیاد ۱۵ خرداد، فعالیت در حوزه‌ی سلامت و جمعیت است.


وی افزود: ما صندوق بورسی حمایت از ایتام را نیز تأسیس کرده‌ایم که بخشی از هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. حمایت ستاد از ایتام تنها محدود به بنیاد احسان نیست و با ظرفیت بنیاد برکت می‌توانیم برای ایتام، اشتغال نیز ایجاد کنیم.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی تصریح کرد: بخش سلامت و بهداشت نیز بر عهده‌ی بنیاد ۱۵ خرداد است؛ برای مثال در طرح «لبخند احسان»، هزینه‌های دندان‌پزشکی افراد مناطق محروم تأمین می‌شود، بنابراین هزینه‌ی درمانی بخشی از این ایتام را نیز می‌توانیم تأمین کنیم.
مدیرعامل بنیاد احسان نیز در این خصوص اظهار داشت: امروزه یکی از نیازهای جامعه‌ی ما، ورود به عرصه‌های اجتماعی و کمک به هم‌نوعان است و فطرت انسان با این موضوع مأنوس است.


وی با بیان این‌که ارزش‌های دینی و انقلابی با حمایت از ایتام احیا می‌شود، افزود: در آیات و روایات ما بر سرپرستی ایتام تأکید شده است. خیریه‌های کوچک و بومی در این حوزه فعال شده‌اند و اگر بتوانیم با یک شبکه‌سازی هوشمند، جریان خیریه را از شبکه‌های کوچک به بزرگ متصل کنیم، خدمت بزرگی به این جامعه خواهد شد.
معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نیز با بیان این‌که نزدیک به ۴۰۰ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور داریم، گفت: در سال گذشته خیرین بیش از 25 هزار میلیارد ریال به ایتام کمک کرده‌اند.
وی با بیان این‌که یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی در حال کمک به ایتام هستند، تصریح کرد: سرانه‌ی ایتام امسال ۷۵۰ هزار تومان تعیین گردیده و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ تعداد افراد حامی افزایش یابد تا بتوانیم تعداد بیش‌تری از افراد را مورد حمایت قرار دهیم.
ایشان هم‌چنین افزود: از خدمات گسترده و همیشگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشکر و قدردانی می‌کنم که همواره در امور خیر و کمک به مستضعفان پرچم‌دار بوده ‌است و هیچ‌جا ایتام و محرومان را تنها نگذاشته‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *